תקנות ונהלים בכל הקשור לשימוש בהם


צמיגים – תקנות ונהלים בכל הקשור לשימוש בהם

צמיגים הם אביזרים שאם לא נשתמש בהם הרי שאנו מסכנים את בטיחות הנסיעה ברכב, ואת הבטיחות שלנו כנוסעים, ומגדילים את הסיכוי לתאונה.

הנה אוסף של תקנות ונהלים של הרשויות בכל הקשור לשימוש בצמיגים.

  • מומלץ ביותר להרכיב על הרכב 4 צמיגים זהים

  • אסור להתקין 2 צמיגים קדמיים שהם צמיגים רדיאליים על חגורת פלדה, ו-2 צמיגים אחוריים שהם צמיגים רדיאליים ללא חגורת פלדה.

  • יש לנפח את הצמיג בלחץ אוויר בהתאם להוראות היצרן לא יותר מכך ולא פחות מכך.

  • אסור להתקין צמיג ללא אבוב פנימי במקום שבו מחויב להיות צמיג הכולל אבוב פנימי.

  • אסור להתקין על הרכב צמיגים שהם מסדרות שונות או בעלי מידות שונות, ונתונים שונים, כל הצמיגים ברכב צריכים להיות בעלי אותם מידות ונתונים, בהתאם להוראות היצרן.

  • לאחר הרכבת הצמיגים ברכב יש לבצע איזון גלגלים ברכב.

  • צמיגים שבם סולית הצמיג היא נמוכה מ-2 מ"מ לא יעלו על הכביש.

  • בעת החלפת צמיגים 2הצמיגים הקדמיים צריכים להיות זהים מבחינת הדגם והיצרן וכך גם 2 הצמיגים האחוריים.

  • צמיגאים העוסקים בהתקנה ותיקון צמיגים יש להם הוראות ברורות , בכל מה שקשור לתיקון צמיגים, והם יודעים אילו צמיגים מותר לתקן, ו ואילו אסור לתקן ויש להחליפם בצמיג חדש. הצמיגאים יודעים גם את כל הנהלים המבדילים בין צמיגים לרכבים פרטיים, וצמיגים לרכבים מסחריים, ולרכבי משא, וכל צמיגאי שינסה לעשות קומבינה ולא לפעול בהתאם לתקנות ולנהלים הללו, מסכן בעצם את חייו של מי שנוהג ברכב .

  • אי אפשר לבצע אין סוף תיקוני פנצ'רים באותו צמיג, וישנו נוהל הקובע כמה תיקוני פנצ'רים מותר לבצע בכל צמיג, בהתאם לסוג הצמיג ולייעודו.

אלו הם רק כמה דוגמאות בודדות, לתקנות ולנהלים הרבים שיש לאנשי המקצוע העוסקים בתחום של תיקון והתקנה של צמיגים. לצערנו ענף הצמיגים כולל בתוכו גם לא מעט אנשי מקצוע חאפרים , שמעונינים להרוויח עוד כמה שקלים על חשבון בטיחותם של הלקוחות שלהם , ולכן הם מוכרים ללקוחות שלהם צמיגים משומשים או צמיגים מזויפים בדמות של צמיגים חדשים, מאנשי מקצוע כאלו יש להזהר, ולברוח מהם כמו מאש, ותמיד יש לחפש את הצמיגאים המקצועיים האמינים וההגונים שיבצעו עבודה מקצועית ואמינה שאחריה נוכל להנות מרכב עם צמיגים איכותיים ובטיחותיים, ונסיעה בטוחה.